Algemene Voorwaarden

De gegevens van de verkoper

Naam bedrijf: HAY

E-mailadres: haymerksplas@outlook.be

Adres: Steenweg op Hoogstraten 123, 2330 Merksplas

Ondernemingsnummer: 0763776119

Bankrekeningnummer: zakelijke bankrekeningnummer

1.Onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten (behandeling en/of levering van producten) dewelke HAY aanbiedt. Eveneens zijn ze van toepassing op de totstandkoming en uitvoering van alle overeenkomsten dewelke gesloten worden tussen HAY en de klant. De algemene voorwaarden worden gepubliceerd op de website en zijn ook in het salon verkrijgbaar. Door het louter gebruik maken van de diensten en/of website van HAY stemt de klant in met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden.

Deze algemene voorwaarden hebben voorrang op alle tegenstrijdige of andersluidende voorwaarden van de klant.

HAY houdt zicht het recht voor de algemene voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen gelden eveneens ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten.

2. Een overeenkomst met HAY komt tot stand nadat de klant gevraagd heeft om een behandeling en HAY aangegeven heeft om een behandeling te zullen uitvoeren. Afspraken kunnen gemaakt worden via verschillende sociale media kanalen of de website. De overeenkomst komt tot stand via de ontvangt van een bevestigingsmail.

HAY houdt zich het recht voor reeds ingeplande afspraken te vervroegen of te verlaten. De klant zal hiervan per e-mail of telefonisch op de hoogte worden gebracht. Geenszins kan dit aanleiding geven tot enige vergoeding in hoofde van de klant, in welke zin dan ook.

3. HAY neemt een loutere inspanningsverbintenis op zich. De handelingen zullen naar best inzicht en vermogen worden uitgevoerd.

4. Een afspraak kan geannuleerd of verplaatst worden, tot 48 uur voor de behandeling.

5. De klant dient HAY voor het aangaan van de overeenkomst op de hoogte te stellen van eventuele specifieke wensen. De klant heeft de plicht alle gevraagde en noodzakelijke informatie te verstrekken die HAY nodig heeft voor de goede uitvoering van de overeenkomst. HAY is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan door verkeerde informatieverstrekking en/of onvolledige gegevens door de klant.

De klant verbindt er zicht toe tijdig aanwezig te zijn op de gemaakte afspraak. De klant brengt HAY ervan op de hoogte dat deze niet tijdig aanwezig zou kunnen zijn. Indien de klant 10 minuten na de geplande afspraak opdaagt, heeft HAY het recht de behandeling aan te passen of in te perken en toch de gehele kostprijs van de behandeling aan te rekenen.

Wanneer de klant geen bericht laat in geval van laattijdig arriveren of geheel niet verschijnt, wordt een ‘no-show’ genoteerd. Bij het herhaaldelijk voorvallen hiervan, heeft HAY het recht nieuwe afspraken te weigeren.

6. De klant mag zich maximaal vergezellen van één persoon, dewelke tijdens de behandelingen dient te wachten in het salon. HAY kan geen opvang bieden aan minderjarige kinderen. Jonge kinderen dienen – o.a. omwille van veiligheidsoverwegingen – van een begeleider te worden voorzien.

HAY houdt zich het uitdrukkelijk recht voor kosten aan te rekenen voor eventueel aangerichte schade aan materialen of infrastructuur.

7. HAY beschrijft altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om je een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten.

Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra je de bestelling of afspraak online plaatst en zodra we voor je betalingstransactie met krediet- of debetkaart de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden betaling via ons online betaalplatform Mollie. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Je geeft steeds je contactgegevens en/of facturatiegegevens in. Bij betaling is je aankoop definitief.

Bij het plaatsen van je bestelling dien je jouw eigen adres grondig na te kijken. Fouten in het opgegeven adres zijn immers voor de rekening van de klant. Wanneer een bestelling bij ons terugkomt wegens het door jou als klant opgegeven van een fout of onvolledig adres, wordt hiervoor automatisch een vergoeding van 5,00 euro aangerekend om het pakketje opnieuw te versturen naar het nieuwe adres.

Ook bij niet afhaling van jouw pakket op het postkantoor, dient door jou als klant een vergoeding van 5,00 euro betaald te worden voor het opnieuw versturen of annuleren van jouw pakket.

8. Conform de Belgische wetgeving zijn huisdieren in een werkzone waar schoonheidsbehandelingen worden uitgevoerd ten strengste verboden.

9. Het meebrengen van voedsel in de zaak is niet toegelaten.

10. HAY is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegebracht naar het salon.

11. HAY neemt de persoonlijke gegevens van de klant op en verwerkt deze in een klantenbestand. Het salon behandelt deze gegevens volgens de toepasselijke Belgische wetgeving.

Bij het aangaan van de overeenkomst gaat de klant er automatisch mee akkoord dat foto’s kunnen worden genomen voor en na de behandeling. Indien de klant dit niet wenst dat een foto gepubliceerd wordt op een sociale media kanaal, dient dit uitdrukkelijk door de klant gemeld te worden.

12. HAY sluit, conform het wettelijk toegestane, haar aansprakelijkheid uit voor alle schade, zowel indirect als direct, die een klant mogelijks zou kunnen leiden door o.a. (zonder terzake exhaustief te zijn): het gebruik van diensten van HAY, het niet of niet veilig beschikbaar zijn van de website of delen daarvan, onjuiste informatie op de website, fouten in producten, …

13. De klant is tegenover HAY aansprakelijk voor geleden schade die door de klant toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt. HAY heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigt.

14. De klant is ervan op de hoogte dat de huid na de behandeling een reactie kan geven. HAY draagt ook op dit vlak geen enkele aansprakelijkheid. Zeker niet – zonder terzake exhaustief te zijn – indien de klant andere producten dan door de medewerker geadviseerde producten heeft gebruikt, de klant de adviezen van de thuisverzorging niet heeft opgevolgd, de klant de producten niet volgens het advies van de medewerker heeft gebruikt, de klant de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt, …

15. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via haymerksplas@outlook.be. We doen er alles aan om jouw klacht binnen de 7 dagen te behandelen.

Producten worden op het ogenblik van verkoop samen met de klant nagekeken. Bij gebreke aan enige opmerking door de klant op het ogenblik van de overhandiging van het product, wordt de conformiteit van het product aanvaard door de klant.

Klachten i.v.m. een bijwerking van een product dienen binnen de 7 dagen na de gebeurtenis aangetekend worden gemeld.

HAY beoordeelt zo spoedig mogelijk de gegrondheid van de klacht. Indien een klacht over een behandeling gegrond is, zal HAY de behandeling opnieuw verrichten. Indien een klacht over de producten gegrond is, zal het salon het aankoopbedrag van de producten geheel of gedeeltelijk terugbetalen. Verder dan het opnieuw behandelen en/of het terugbetalen van het product gaat de gehoudenheid van HAY niet. Indirecte en/of bijkomende schade zal nooit vergoed worden.

16. HAY vermeldt op verzoek alle prijzen van de behandelingen en de producten. De prijzen zijn inclusief 21% BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig voor de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.

De klant dient direct na afloop van de behandeling of na aankoop van een product de betaling uit te voeren. Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld.

Indien de betaling niet onmiddellijk werd uitgevoerd, dient de betaling te geschieden uiterlijk binnen de acht dagen na factuurdatum. Bij gebreke aan betaling op deze vervaldag loopt van rechtswege en zonder ingebrekestelling een interest aan 10% per jaar tot datum effectieve betaling. Er is dan tevens een schadevergoeding verschuldigd gelijk aan 10% van het factuurbedrag tussen partijen bedongen en dit met een minimum van €100.

Bij niet – betaling op vervaldag van één factuur worden alle facturen onmiddellijk opeisbaar en heeft HAY het onvoorwaardelijk recht verdere geplande behandelingen of de levering van producten te annuleren, zonder enige vergoeding voor de klant, tot algehele betaling van het verschuldigde bedrag.

Het voorgaande doet geen afbreuk aan het recht van HAY de geleden schade onder de vorm van de gederfde winst en alle overige kosten veroorzaakt door gebrek van of vertraging in betaling (administratiekosten, etc.) te verhalen op de klant.

Het voorgaande onverminderd het recht van HAY de tussen partijen afgesloten overeenkomst eenzijdig te ontbinden in het nadeel van de klant wegens wanbetaling.

17. Alle goederen en diensten worden geleverd zoals ingegeven bij de bestelling. Behoudens uitzonderingen, die bij de levering vermeld zullen worden, worden de aangekochte producten binnen de 2 werkdagen na bestelling en betaling door ons verzonden. De verzendtermijn bedraagt 1 à 2 werkdagen. Wij garanderen dus een levering binnen de 5 werkdagen, doch in de praktijk zal deze sneller zijn.

HAY bepaalt welke vervoersondernemingen de door de koper aangekochte goederen zal leveren.

De verzending gebeurt steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan in de post.

Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen melden en de artikelen naar ons terug sturen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst.

We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.

18. Cadeaubonnen hebben een geldigheidsduur van één jaar vanaf datum van verstrekking. De vervaldatum wordt vermeld op de bonnen. Na vervaldatum kan in geen geval verlengd worden. Bonnen kunnen voor behandeling of producten gebruikt worden, tenzij anders vermeld.

HAY houdt zich het recht voor cadeaubonnen te weigeren dewelke beschadigd zijn of onleesbaar zijn geworden. HAY is niet verantwoordelijk voor gestolen of verloren gegane cadeaubonnen.

Bij het maken van een afspraak wordt steeds de nummering van de cadeaubon opgevraagd door HAY. Het vermenigvuldigen, wijzigen of manipuleren van kortingscode, actiecheque en cadeaubon is uiteraard niet toegestaan.

Kortingscodes, actiecheques en andere tijdelijke kortingsmogelijkheden zijn alleen geldig gedurende de hierbij vermelde periode. De goederenwaarde moet minstens overeenkomen met het bedrag van de code of cheque. Ze mogen niet met andere kortingen worden gecombineerd of aan derden worden overgedragen (een registratie op naam is dan ook voorwaarde voor uitgifte). Eveneens zijn ze niet noodzakelijkerwijs gelding in de fysieke winkels. Er kan nooit een geldbedrag worden uitbetaald en bij een omruiling wordt de korting nooit vergoed.

Kortingscodes, actiecheques en andere tijdelijke kortingsmogelijkheid kunnen gecombineerd worden met een cadeaucheque, dat geldt als regulier betaalmiddel.

19. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.

Overmacht is elk omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, …

20. De eventuele nietigheid van één van de clausules van deze algemene voorwaarden brengt de geldigheid van de overige niet in het gedrang.

21. De rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen zijn van toepassing op elk geschil dat uit de overeenkomst zou voortvloeien. De overeenkomst is uitsluitend onderworpen aan het Belgisch recht.

Aanpassingen omtrent de coronacrisis:

  • Bij ziekte en/of symptomen wordt verwacht je afspraak te annuleren of te verplaatsen.
  • Gelieve ons minstens 2 weken voor je afspraak te verwittigen wanneer je naar een oranje of rode zone bent gereisd.
  • We vragen om ons minstens 24u op voorhand te verwittigen of een bewijs van de dokter door te sturen wanneer je in quarantaine wordt geplaatst.
  • Zolang er geen verbod is gaan alle geplande behandelingen door.
  • Zolang er geen algemeen verbod is, blijven alle algemene voorwaarden gelden.